Sniženje
ucionica-bez-zlostavljanja

Učionica bez zlostavljanja

100,00 Kn 50,00 Kn

Dostupno

Kratak opis

U školi su djeca svakodnevno izložena različitim oblicima zlostavljajućih ponašanja. U knjizi ćete pronaći više od 100 strategija za prevenciju i intervenciju koje možete odmah primjenjivati u učionici. Strategije su jednostavne za primjenu u učionici.
Ova knjiga će vam pomoći kako da:
– stvorite takvo ozračje u učionici gdje će se svi osjećati sigurno
– uspostavite nultu toleranciju na nasilje u učionici
– uočite i osposobite učenike koji su žrtve zlostavljajućeg ponašanja ili to mogu postati
– uočite i pomognete učeniku sa zlostavljajućim ponašanjem
– djelujete brzo i učinkovito kada saznate za slučaj zlostavljajućeg ponašanja
– komunicirate sa roditeljima i uključite ih u stvaranje učionice bez zlostavljanja
Vaši učenici će naučiti da:
– se zauzmu za sebe i druge
– prekinu zavjeru šutnje i prijave zlostavljajuće ponašanje
– se odnose prema drugima uljudno i s poštovanjem
– razviju samopoštovanje, suosjećajnost i socijalne vještine
– rješavaju sukobe
– preuzmu odgovornost za svoje ponašanje

Budući da djeca mnogo vremena provode u školi, zlostavljanje je tamo prilično učestalo i obično se odvija bez znanja odraslih. U medijima čujemo brojne priče o zlostavljanju i čitamo o njima, no one su samo vrh sante leda. Zlostavljanje započinje u predškolskoj dobi, čini se da je najizraženije u višim razredima osnovne škole, te da učestalost zlostavljanja opada tijekom srednje škole. Osim kad je riječ o zbijanju surovih šala, ne čujemo mnogo o zlostavljanju na fakultetima. Međutim, slušamo priče o supružnicima zlostavljačima i o zlostavljačima na radnom mjestu što naglašava činjenicu da je zlostavljanje naučeno ponašanje koje se mora odučiti. Nije točno da su zlostavljači jednostavno takvi kakvi jesu i da u nekom trenutku prerastu svoje zlostavljajuće postupke. Treba ih podučiti boljim načinima ophođenja s drugim ljudima. Kao učitelj/ica poznajete djecu koja su svakodnevno ili tjedno zlostavljana. Sami ste bili svjedokom zlostavljanja, prijavili su  vam ga ili ste čuli glasine o tome. Uvjereni ste da mladi ljudi imaju pravo da se u školi osjećaju zaštićenima, sigurnima, prihvaćenima i uvaženima – da ne budu izloženi zadirkivanju, nazivanju pogrdnim imenima, uznemiravanju, prijetnjama, zastrašivanju i nasilju.
Ova vam knjiga može pomoći da svojim učenicima osigurate takvo ozračje. Knjiga je neprekidno usmjerena na vašu učionicu – na vašu neposrednu okolinu i na učenike s kojima svakodnevno radite. Možda se u vašoj školi već provodi jedan ili više programa namijenjenih sprečavanju zlostavljanja, rješavanju sukoba, vršnjačkom posredovanju, uvježbavanju socijalnih vještina, temama kao što su samopoštovanje, briga za vlastitu sigurnost ili drugim sadržajima usmjerenim na pomaganje učenicima da napreduju i da do kraja ostvare svoje mogućnosti. Učionica bez zlostavljanja nije program. To je skup savjeta, strategija i aktivnosti namijenjenih ublažavanju složenog problema zlostavljanja u školama. Knjigu možete koristiti kao dodatak ili nadopunu programu koji se kod vas već provodi, za pokretanje djelotvornih akcija, ako takvog programa nema, ili za planiranje i oblikovanje programa koji će zadovoljiti jedinstvene potrebe vaše učionice ili škole.
Bez obzira na to imate li ili nemate spometnuti program, jako možete utjecati na ponašanje svojih učenika i na ozračje cijele škole. Nikad ne podcjenjujte svoje sposobnosti da izazovete promjenu. Kao učitelj/ica oblikujete živote mladih ljudi. Time što primjećujete svoje učenike, što im postajete bližima, što ste prema njima uljudni i što ih poštujete, dajete im ono što svoj djeci treba: pozitivnu pažnju brižne odrasle osobe. Kad djecite služite kao model prihvaćanja i tolerancije pokazujete im put kojim bi o oni trebali krenuti. Ova se knjiga ponajviše bavi upravo time: interakcijama s učenicima i pokazivanjem primjerom toga što od njih želite i očekujete.
U poglavlju “Stvaranje pozitivnog ozračja u učionici” iznose se savjeti, strategije i tehnike namijenjene mijenjanju stavova i uvjerenja te postupaka nabolje. U poglavlju “Pomaganje žtvama” žarište je na učenicima koji su trenutačne ili moguće žrtve zlostavljanja. Poglavlje “Pomaganje zlostavljačima” usmjereno je na djecu za koju se čini da uživaju mučeći druge. Oni trebaju vašu pomić isto kao i žrtve i u tome ćete poglavlju pronaći brojne zamisli o tome kako da ih “preobratite”. Mnoge aktivnosti uključuju razlitiče mogućnosti ili pristupe koje možete iskušati sa svojim učenicima. Prijedlozi u odjeljcima “Dodatno”, koji se pojavljuju u cijeloj knjizi, govore o tome kako možete prošititi određenu aktivnost ili dublje istražiti neki sadržaj. U knjizi ćete pronaći i brojne predloške, spremne za upotrebu, koje smijete umnožavati radi korištenja u učionici. Vi svoje učenike najbolje poznajete. Slobodno prilagodite bilo koju od aktivnosti ili bilo koji predložak da biste zadovoljili vlastite ili učeničke potrebe. Nekim učenicima treba da “odrastu”, a drugima da “postanu manje odrasli”; aktivnosti nisu namijenjene posebnim dobnim skupinama, jer to što učenici mogu i na što su spremni, rijetko kada ovisi samo o njihovoj dobi.
Na brzinu prelistajte knjigu i potom dublje “zaronite” tamo gdje želite početi. Nekoliko strategija ima preporučeni redoslijed, ali većina njih stoje  stoje same za sebe. Ako prije primjene predloženih stragtegija s učenicima trebate određeno predznanje, pročitajte odjeljak “Deset najvažnijih činjenica o zlostavljanju”. Kad budete spremni, vjerovatno će biti najbolje da počnete sa strategijama iz poglavlja “Stvaranje pozitivne učionice”. One će vam pomoći u građenju “pozornice” i u tome da svi usvojite isti jezik i način shvaćanja zlostavljanja. Međutim, ako mislite da je mnogo važnije odmah pomoći žrtvi ili odmah zaustaviti zlostavljanje, počnite s tim poglavljem.  Tijekom cijelog tog procesa, iznimno je važno da komunicirate s roditeljima i skrbnicima. Na strani 9. naći ćete pismo koje smijete umnožiti da biste roditeljima najavili da koristie ovu knjige i zašto to činite. Budite s njima u kontaktu i to u različitim trenucima; možete im dati preslike predložaka koje koristite u radu s učenicima, možete im slati kratke obavijesti da biste ih ukratko izvjestili o tome što radite. Osobito je važno da komunicirate s roditeljima učenika koje ste prepoznali kao zlostavljače ili žrtve.
Promatrači ili svjedoci su oni koji promatraju situacije zlostavljanja. Oni imaju ključnu ulogu u stvaranju ozračja u školi. Kad se zlostavljanje zanemaruje, zlostavljači se osjećaju ohrabrenima da nastave ili čak “pojačaju” svoje ponašanje. Kad, umjesto toga, učenici odluče govoriti protiv zlostavljanja i kad ga odluče prijavljiati, zlostavljači shvaćaju da je njihovo ponašanje neprihvatljivo i da ga vršnjaci neće podnositi. Koristeći ovu knjigu naglašavajte važnost uloge promatrača u zaustavljanju zlostavljanja. Potičite učenike da se založe za žrtve, kad je to za njih osobno sigurno, i da zaposlenicima škole prijave svaki slučaj zlostavljanja. Jasno poručite da zlostavljanje djeluje na svakoga i da svaki učenik može pomoći da škola postane boljim mjestom za sve uključene u obrazovni proces.
U ovoj se knjizi naglašava važnost dviju tema: prevencije i intervencije. Nije dovoljno zaustaviti zlostavljanje koje se već zbiva: istodobno moramo spriječiti učenike koji još nisu zlostavljači ili žrtve da krenu tim putem.

Compare
Kategorije: , , , ,
Autor:

Allan L. Beane

Broj stranica:

152

Format:

21×28 cm

Izdavač:

Mosta

Uvez:

Meki

DOSTAVA U ROKU 5 DANA

Besplatna dostava iznad 300 Kn

NAJVEĆI IZBOR KNJIGA

UPITI 042 207 215

X