Leta : Umjetnost i kritika zaborava – rasprodano

18,45

Sve kulture nastojale su slikovito predočiti fenomen zaborava. Naslov ove knjige je jedna od takvih veličanstvenih mitoloških vizualizacija: u predodžbi antičkih Grka Leta je podzemna rijeka iz koje moramo piti “da negdašnje minu nas tuge”, dakle kako bismo zaboravili što smo doživjeli u svijetu živih i tako ušli u svijet mrtvih. U grčkome jeziku suprotnost zaboravu je istina, a-letheia, “ono ne-zaboravljeno”…

Nema na zalihi

Leta : Umjetnost i kritika zaborava

Sve kulture nastojale su slikovito predočiti fenomen zaborava. Naslov ove knjige je jedna od takvih veličanstvenih mitoloških vizualizacija: u predodžbi antičkih Grka Leta je podzemna rijeka iz koje moramo piti “da negdašnje minu nas tuge”, dakle kako bismo zaboravili što smo doživjeli u svijetu živih i tako ušli u svijet mrtvih. U grčkome jeziku suprotnost zaboravu je istina, a-letheia, “ono ne-zaboravljeno”.

«Leta» je najpoznatije djelo velikog njemačkog romanista Haralda Weinricha, književnopovijesna kritika i razmatranje teme zaborava kroz priče iz svjetske književnosti. Brojni primjeri, od Platona i Sv. Augustina do Nietzschea (“zaboravni su blaženi!”) i Freuda (koji je, naravno, tvrdio kako zaboravljamo s nakanom koju pshihoanaliza može raskrinkati i iz dubine nesvjesnog izvući na svjetlo svijesti) pokazuju nam kako je ponekad upravo zaborav jedan od prvih preduvjeta stvaralaštva.

Nemojmo zaboraviti da Casanova nikad ne bi postao slavan zavodnik da vino nije pripomoglo zaboravljanju propovijedi koju je mladi klerik trebao održati, ali eto, nije… A ovaj naš zakutak Europe osobito je osjetljiv na društveni zaborav, pogotovo njegovu političku dimenziju, gdje je namjera brisanje nekoga ili nečega iz kolektivne svijesti.

Što nam se zbiva danas, kad mislimo da sve možemo riješiti tipkom “save”? “Jesu li uistinu svi današnji problemi sjećanja riješeni time što ih možemo proslijediti elektroničkim memorijama naših računala, gotovo neograničena kapaciteta? Živimo li, dakle, napokon u raju autentične kulture sjećanja? To bi mogla biti opasna varka.”

Ovu divnu studiju biblioteka Facta predstavlja vam u majstorskom prijevodu Andyja Jelčića i uz naslovnu fotografiju Marine Leskovar.

Više u knjizi Leta : Umjetnost i kritika zaborava

O autoru

Harald Weinrich, romanist i germanist, jedan je od najcjenjenijih europskih teoretičara književnosti i jezika. Prvi je njemački znanstvenik na pariškom College de France, a među brojnim sveučilištima na kojima je predavao su i Scuola Normale u Pisi gdje je držao Galilejevu katedru. Osim knjige Leta, umijeće i kritika zaborava, njegove su najpoznatije knjige Lingvistika laži (2000.) i Knappe Zeit, Kunst und Okonomie des befristeten Lebens (2004.)

Autor

Broj stranica

308